נעים מאד, אני סיגל, וזו בדיוק המומחיות שלי. ללוות אתכם בתהליך שידייק את הרצונות שלכם ויעזור לכם לעשות את הצעד הראשון אל היעד. בתהליך נעבור יחד שלב אחר שלב על הצעדים המומלצים עבורכם, תוך התבוננות מעמיקה בעצמכם ובמוצר. התהליך היחודי שבניתי נוצר בעקבות עבודה מתמשכת עם יזמים, אנשי עסקים ובתי עסק, ובאמצעותו תצאו למסע אישי של התבוננות והתכווננות אישית ומקצועית, דרך הסיפור היחודי שלכם. תעברו דרך זיהוי החוזקות המאפיינות אתכם, ולאחר מכן נוכל להתחיל לאפיין את המוצר, להציב יעדים, לתכנן את תהליך השיווק שלו, ולבצע מדידה ומעקב תוך כדי תנועה.
אין לכם זמן או יכולת להתחייב לתהליך הליווי המלא? הכל טוב.
הכנתי עבורכם בסיס יסודי ומקצועי להכנת תכנית שיווק עצמאית, הכוללת הכוונה מסודרת ומדורגת לשלבים שעליכם לעבור כדי לצאת לדרך. מהיר, קצר והכי לעניין!
צרו קשר כאן ואני מבטיחה לשלוח לכם תוך 48 שעות את הבסיס לתכנית, שיתן לכם קרש קפיצה מעולה להמשך.
כשאנו רוצים לצאת החוצה עם המוצר או השירות החדש שלנו, עלינו לדייק אותו לעצמנו ולהבין את מקורות ההשראה והיחוד שלו. כדי לצלול אל היחודיות של המוצר, נצטרך קודם לצלול אל עצמנו ואל עלילת החיים שלנו.
מה עושים?
כותבים קורות חיים בצורה חופשית, קצרה וזורמת. בלי חוקים ומסגרת. כאילו אנחנו מספרים את הסיפור שלנו בעל פה – רק בכתב. ממליצה לשלב ניסיון בכל תחום שעולה על רוחכם – מקצועי, לימודי, וכל מה שהפך עם השנים להיות חלק מכם, גם אם אינו רלוונטי לתחום הספציפי של המוצר או השירות שיושק בהמשך.
כמו כל סיפור, זה יקח קצת זמן. אין מה למהר.
כשיש התאמה בין הבערה הפנימית לפוטנציאל העסקי – הסיכויים להצליח גדלים משמעותית. מסתבר שחלומות, שאיפות ומוטיבציה הם דבר מדבק, והתשוקה שבכם יכולה להצית ניצוצות והתלהבות גם בסובבים ובלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
בשלב זה אני מזמינה אתכם לפרט תחביבים, כישורים בין אישיים, רצונות ותשוקות, ולסיום – לכתוב חמישה ערכים מובילים בחייכם. למשל: אכפתיות, חברות, הצלחה, אותנטיות, אופטימיות, חריצות. הערכים הללו מהדהדים החוצה ובהמשך יהפכו לתועלת אמיתית ומשמעותית עבור הלקוחות העתידיים של המוצר שלכם.
כתבו על הנייר מה החלום שלכם. מה הבשורה היחודית שלכם לעולם? לא חייב להיות משהו בומבסטי כמו "שלום עולמי"… אלא את הזיק היחודי שיש רק לכם. משהו אמיתי שבא מהבטן שהייתם רוצים להגשים, אפילו בקטן, ושיסב לכם אושר וסיפוק. נשמע קצת מאתגר, אבל ממליצה לא לדלג על השלב הזה. בהמשך לפעמים מגלים כמה שהוא משמעותי.
זה הזמן להביט במראה ולפרט את החוזקות שלכם. במה אתם טובים? אילו כשרונות ויכולות טמונים בכם והופכים אתכם למי שאתם? הפירוט יסייע לכם לבדל את עצמכם ואת המוצר שלכם וכך לדייק את פנייתכם לקהלים רלוונטיים בהמשך.
חוזקות לדוגמה: אני יודע לכתוב היטב. אני פוטוגני ומצטלם מעולה. אני יודעת לדבר מול קהל. יש לי ראייה מערכתית. אני קולטת מהר חידושים טכנולוגיים. ניתן לפצל בין חוזקות אישיות ועסקיות.
במילים פשוטות: עופו על עצמכם. זה אולי מביך בהתחלה, אבל זה חלק מהדרך להצלחה.
גם כאן: חשוב לכתוב ה-כל. בשפה חופשית, אינטואיטיבית ואותנטית. הנייר הוא חבר נאמן שסופג הכל 😊
לצד החוזקות, בואו נהיה כנים, יש לנו גם נקודות תורפה שהיינו רוצים לחזק. כדאי לתת להן מקום ולציין אותן. למשל: אם הצד העיצובי שלכם חלש יותר, שווה לשקול להיעזר בשירותיו של מעצב גרפי. אם הקהל הפוטנציאלי נמצא מעבר לים והאנגלית שלכם לא פרפקט, שווה לשכור שירותי תרגום איכותיים.
חלומות מבטאים את החזון של העסק. לדוגמה: עולם נקי יותר. בית ספר ללא אלימות. תזונה שהיא 100% חקלאות מקומית.
יעדים לדוגמה: למכור 500 יחידות מהמוצר תוך שנה. לגייס 20 לקוחות חדשים ברבעון. להנגיש את השירות שלי מצפון ועד דרום הארץ.
ספרו בצורה חופשית מהו אותו מוצר או שירות. אם ישנם כמה מוצרים או שירותים – פרטו את הסוגים ככל שניתן: למי המוצר מיועד? איזה צורך הוא ממלא? האם הוא חד פעמי או מתמשך? ואם כן, באיזה אופן? האם יש מוצרים משלימים הנלווים אליו?
אם מדובר במוצר פיזי חדש, הגדירו ותארו אותו לפרטים.
אם מדובר בשירות חווייתי כמו סדנאות הדרכת הורים, רצוי לפרט עוד: האם השירות כולל ליווי פרטני, הרצאות פרונטליות או בזום, סדנאות המשך מתקדמות, ועוד.
אם מדובר במסעדה אסייתית חדשה, חישבו על הבידול שלה, אילו מנות ראויות לככב בתפריט שלה, הן מבחינת העניין הקולינרי והן מבחינת ההתאמה לקהל היעד, ועוד.
אם מדובר בפתיחת עסק כמו משרד עצמאי לעריכת דין, הגדירו את תחומי ההתמחות של המשרד, האם הוא מעניק שירותים משפטיים נוספים, ועוד.
נקודות התבוננות חשובות נוספות:
האם השירות מוכר וידוע, או שמדובר בפיתוח חדש ובלעדי שלכם? במידה ומדובר בפיתוח חדש, כתבו מה הביא אתכם לכדי פיתוחו? איך הוא נולד? איזה צורך הוא ממלא עבור אחרים? ואיזה חלום אתם מגשימים באמצעותו?
פרטו כמיטב ידיעתכם, ובנקודות ברורות וקצרות, חוזקות כמו: "השירות שלי פונה לקהל מאוד ספציפי", "המוצר הזה מאד מצליח כיום בארה"ב", "השירות שלי מתמקד בגילאים ממוקדים ויש ביקוש גבוה" "השרות שלי נותן הכל ובמקום אחד", "יש לי חניה בשפע", "אני נמצאת במיקום מרכזי", ועוד.
ומצד שני, פרטו גם חולשות כמו: "יש הרבה מתחרים בשוק" , "אין לי תקציב שיווק" , "אני לא מתמחה במוצר אחד", "העסק שלי עונתי" , "העסק שלי רחוק פיזית מקהל היעד עליו חשבתי", ועוד.
מה קיים היום בשוק/בענף/בתחום אליו אתם נכנסים? מהם הטרנדים והמגמות השולטות כיום?
כתבו כמה משפטים לפי מה שידוע לכם. נניח, בתחום האופנה: פרטו מגמות אופנתיות, מה מוצע במגמה זו לגברים, נשים או ילדים. בתחום החינוך: מהם הערכים המובילים כיום? אילו שיטות לימוד תופסות תאוצה ומוכיחות את עצמן? בתחום המסעדות והאירועים: אילו טעמים מובילים בשוק? מהם הלוקיישנים הכי מבוקשים? ועוד.
הגדרת לקוחות וקהל יעד פוטנציאלי
כתבו את פרופיל הלקוח: מהם מאפייניו מבחינת מגדר, גיל, מצב סוציואקונומי, שיוך דמוגרפי, סטטוס משפחתי, הרגלי השימוש שלו במוצר או בשירות שאתם מציעים. האם יש ערכים שמובילים אותו? למשל: קיימות, משפחתיות, חדשנות? מהם התחביבים שלו? דמיינו את לקוח הקצה שיבחר את המוצר או השירות שלכם, ונסו "להחיות" אותו ולהעניק לו אישיות ואופי.
כעת, חשבו מה חסר ללקוח הזה. למה הוא זקוק? איך אפשר לשפר את איכות חייו? ואיזה ערך מוסף המוצר שלכם יכול להעניק לו?
עם סיום האפיון, כתבו בקצרה קבוצות מיקוד אליהן כדאי, להערכתכם, לפנות בשלב ראשון. למשל: אם מדובר בעסק קולינרי, קבוצת המיקוד תכלול פודיז, חובבי מסעדות או משפחות עם ילדים, לפי הצורך. אם העסק הוא מוצר חדש לתינוקות, קבוצת המיקוד תכלול בעיקר הורים טריים, וכד'.
הגדירו את חוזקות וחולשות המוצר ביחס להיצע הקיים בשוק, ככל הידוע לכם. ניתן גם לשלב חוזקות וחולשות אישיים, במידה ואתם מובילי העסק
אחרי שחפרנו ,בדקנו, שאלנו וכתבנו – הגיעה העת לאסוף את כל המידע, ולייצר תוכנית פעולה ממוקדת ויעילה, שתהפוך בהמשך לתכנית השיווקית שלכם!
אין לכם כוח לשלב הזה? מזמינה אתכם לקפוץ יחד איתי אל תכנית שיווק עצמאית – צ'ק ליסט מקיף שהכנתי במיוחד למצבים כאלה. צרו קשר כאן ואני מבטיחה לשלוח לכם תוך 48 שעות את הצ'ק ליסט שיתן לכם קרש קפיצה מעולה להמשך.
01
02
03
04
05
06
← צינורות שיווק ישירים ועקיפים
בניית קהילה, שליחת סמסים, ניוזלטר קבוע, רשימות תפוצה, ועוד.
← תקשורת שיווקית
בחינת הקמת אתר / דפי נחיתה, קידום בגוגל, הקמת ערוץ יוטיוב, קידום העסק ברשתות המדיה החברתית, קידום מכירות, יחסי ציבור, גיוס מובילי דעה ומשפיעני רשת, חשיפה בפורטלים מקצועיים, פורומים, הקמת בלוג, ופיתוח ערוצי דיגיטל נוספים ורלוונטיים.
כך תגיעו לשלב היישומי ממקום של היכרות ובטחון הן עם התהליך שעברתם והן עם המוצר שלכם. ככל שנדייק ונשקיע בתכנית יגדלו גם הסיכויים שלכם להצליח כמו שאומרים:
PLAN THE WORK
AND THEN
WORK THE PLAN